skip to Main Content
Tel: +36-30-190-7315 Email: arthuman@arthuman.hu , Rendelő: 1122 Budapest, Alkotás út 15.

váll gyógytornaVáll gyógytorna miért válhat szükségessé?

A vállfájdalom kezelése nem csupán az életminőség javítása szempontjából fontos, hanem azért is, mert megelőzheti további problémák kialakulását. A vállfájdalom kezelése előtt fel kell mérni a fájdalom mértékét, ki kell deríteni, hogy mi okozza a panaszt.

A vállízület három ízületből áll, melyek nagy tartományban mozognak. Ez gyakran az ízület stabilitásának rovására megy, így ez az ízület, mely a leggyakrabban ficamodik.

Vállfájdalom esetén életkorok szerint különböző problémák állhatnak a háttérben:

  • Befagyott váll szindróma
  • Elakadási szindróma
  • Meszesedéssel járó ínygyulladás
  • Vállficam

A vállfájdalom kezelésében a gyógytorna nagyon hatékony segítséget nyújt a betegnek.

Hogyan előzhető meg a vállfájdalom?

  1. Vásároljunk olyan matracot, amely kíméli az ízületeket, a gerincet, a vállakat.
  2. Ne üljünk sokáig egy helyzetben, pl. íróasztal vagy számítógép előtt, mivel az megterhelő a gerinc és a váll izmai számára.
  3. Ne úgy olvassunk vagy tévézzünk az ágyból, hogy meg kelljen emelnünk a fejünket.
  4. A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsuk könnyen elérhető polcokon, mert ha valaki hajlamos a vállfájdalomra, akkor egy rossz mozdulat miatt is meghúzódhat a válla, illetve lehetőleg ne emeljünk nehéz dolgokat.
  5. Masszíroztassuk meg olykor vállizmainkat profi szakemberrel.
  6. Figyeljünk a stresszre, lehetőség szerint próbáljuk azt csökkenteni, ill. hatását oldani.
  7. Végezzünk megelőző tornagyakorlatokat.
  8. A jeges fürdő, a jeges borogatás hatékonyan csökkenti a fájdalmat és egyben gyulladáscsökkentő hatású is.

Milyen gyakorlatokat segíthetnek vállfájdalom esetén?

Fontos információ! Minden mozgásszervi elváltozás esetén, amennyiben nem megelőzési céllal tornázik, a legmegfelelőbb kezelés a szakképzett gyógytornász által vezetett egyéni gyógytorna, amikor a szakember a gyakorlatokat az egyéni problémához igazítva állítja össze.

Amennyiben Ön megelőzési céllal szeretne kipróbálni válltorna gyakorlatot, kövesse a lenti útmutatót!

Minta gyakorlatok! Bemelegítésként végezzünk el néhány vállkörzést hajlított, illetve nyújtott karokkal, külön-külön és egyszerre is.

  • Húzzuk fel egyszerre mindkét vállat magasra, majd engedjük vissza! Ezután, egyszerre húzzuk hátra a vállakat úgy, hogy a lapockák összeérjenek, és közben hajtsuk hátra a fejünket is. Majd engedjük vissza vállunkat a kiinduló testtartásba. Ismételje meg a gyakorlatot 5x!
  • Fogjuk meg mindkét kezünkkel a másik könyökünket, így emeljük fel a fejünk fölé. Majd engedjük vissza magunk elé. Ezután az összekulcsolt karokat toljuk el először baloldalra, majd vissza középre, végül jobb oldalra. Ismételje meg a gyakorlatot 5x!


Back To Top