skip to Main Content
Tel: +36-30-190-7315 Email: arthuman@arthuman.hu , Rendelő: 1122 Budapest, Alkotás út 15.

váll gyógytornaVáll gyógytorna miért válhat szükségessé?

A vállfájdalom kezelése nem csupán az életminőség javítása szempontjából fontos, hanem azért is, mert megelőzheti további problémák kialakulását. A vállfájdalom kezelése előtt fel kell mérni a fájdalom mértékét, ki kell deríteni, hogy mi okozza a panaszt.

A vállízület három ízületből áll, melyek nagy tartományban mozognak. Ez gyakran az ízület stabilitásának rovására megy, így ez az ízület, mely a leggyakrabban ficamodik.

Vállfájdalom esetén életkorok szerint különböző problémák állhatnak a háttérben:

  • Befagyott váll szindróma
  • Elakadási szindróma
  • Meszesedéssel járó ínygyulladás
  • Vállficam

A vállfájdalom kezelésében a gyógytorna nagyon hatékony segítséget nyújt a betegnek.

Hogyan előzhető meg a vállfájdalom?

  1. Vásároljunk olyan matracot, amely kíméli az ízületeket, a gerincet, a vállakat.
  2. Ne üljünk sokáig egy helyzetben, pl. íróasztal vagy számítógép előtt, mivel az megterhelő a gerinc és a váll izmai számára.
  3. Ne úgy olvassunk vagy tévézzünk az ágyból, hogy meg kelljen emelnünk a fejünket.
  4. A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsuk könnyen elérhető polcokon, mert ha valaki hajlamos a vállfájdalomra, akkor egy rossz mozdulat miatt is meghúzódhat a válla, illetve lehetőleg ne emeljünk nehéz dolgokat.
  5. Masszíroztassuk meg olykor vállizmainkat profi szakemberrel.
  6. Figyeljünk a stresszre, lehetőség szerint próbáljuk azt csökkenteni, ill. hatását oldani.
  7. Végezzünk megelőző tornagyakorlatokat.
  8. A jeges fürdő, a jeges borogatás hatékonyan csökkenti a fájdalmat és egyben gyulladáscsökkentő hatású is.

Milyen gyakorlatokat segíthetnek vállfájdalom esetén?

Fontos információ! Minden mozgásszervi elváltozás esetén, amennyiben nem megelőzési céllal tornázik, a legmegfelelőbb kezelés a szakképzett gyógytornász által vezetett egyéni gyógytorna, amikor a szakember a gyakorlatokat az egyéni problémához igazítva állítja össze.

Amennyiben Ön megelőzési céllal szeretne kipróbálni válltorna gyakorlatot, kövesse a lenti útmutatót!

Minta gyakorlatok! Bemelegítésként végezzünk el néhány vállkörzést hajlított, illetve nyújtott karokkal, külön-külön és egyszerre is.

  • Húzzuk fel egyszerre mindkét vállat magasra, majd engedjük vissza! Ezután, egyszerre húzzuk hátra a vállakat úgy, hogy a lapockák összeérjenek, és közben hajtsuk hátra a fejünket is. Majd engedjük vissza vállunkat a kiinduló testtartásba. Ismételje meg a gyakorlatot 5x!
  • Fogjuk meg mindkét kezünkkel a másik könyökünket, így emeljük fel a fejünk fölé. Majd engedjük vissza magunk elé. Ezután az összekulcsolt karokat toljuk el először baloldalra, majd vissza középre, végül jobb oldalra. Ismételje meg a gyakorlatot 5x!

JELENTKEZÉS GYÓGYTORNA KEZELÉSRE

Hogyan jelentkezhet gyógytorna kezelésre? (Rendelő címe: 1122 Budapest, Alkotás út 15.)

  1. Telefonon felhív minket a +36 30 190 7315-ös telefonszámon. Információt nyújtunk a kezelés menetéről, az 1. gyógytorna lehetséges időpontjáról.
  2. Emailt ír nekünk és mi visszahívjuk Önt, s válaszolunk minden felmerülő kérdésre. Email:
    arthuman@arthuman.hu
  3. Töltse ki az űrlapot! Mi visszahívjuk Önt, s válaszolunk minden felmerülő kérdésre

Mi fog történni a jelentkezést követően?

Időpontot egyeztetünk Önnel az első alkalomra, melynek során megvizsgálja Önt kollégánk és már rövid gyakorlatokat is ad Önnek az időtartam függvényében.


dr Kriston Ildikó

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, illetve szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

Back To Top
OTTHONI GERINCTORNA
Kérje most ingyenes gyakorlatainkat és mozgásszervi tanácsainkat!